onsdag 21 mars 2012

Malmö!

Jodå, vi kom iväg på utställningen i Malmö. Men först en annan story.
På torsdagen hade vi Me&I-party hemma. Första gången jag ordnat nåt likanande & vi överlevde allihop ;-)
Mycket handlat blev det (eko i plånboken) men för övrigt är jag mycket nöjd, så TACK Åsa från Me&I :-)

Malmö nu då. Chrillan & jag begav oss iväg vid 06 & kom fram i god tid. Tur var det för Chrillan fick ge sig iväg & vaccinera en av sina hundar, men det löste sig till slut.
Resultat då? Jo lilla Alliz (som är yngst men störst av våra phalener) fick CK! Det står för "certifikatkvalité" & betyder att domaren vill att hunden ska vara med & tävla om cert (delas ut ett bland tikarna & ett bland hanarna) mot de andra hundarna som bedöms hålla så bra kvalité. Man behöver 3 cert för att bli SE UCH d v s svensk utställningschampion.
Nu fick Alliz CK & tävlade mot övriga tikar som fått CK och där gick hon inte vidare. Vi är mycket nöjda ändå för hon är bara 9 månader & det var hennes första officiella utställning.
Diana; vill du ha mer förklaring får du hojta till :-)

Nu väntar några jobbnätter & FÖRHOPPNINGSVIS blir jag med nyare bil, men det vet man aldrig om det drar ut på tiden. Jag återkommer i den frågan :-)

Over and out!

Inga kommentarer: