lördag 14 april 2012

Dagarna går...

... i en faslig fart.
Denna veckan har jag hunnit med att jobba en natt, gå på jobbmöte & greja här hemma.
Fredde har fått sin optid, det blir den 25e april. Hoppas hoppas att Leia inte väljer att valpa just de nätterna Fredde är borta, det blir lite körigt när jag är själv med barnen.

Gårdagens (och dagens & morgondagens o s v) projekt är Colins nya rum. Igår hämtade mina föräldrar bäddsoffan som stått där inne & sen var vi på ikea & köpte en stor Expedit bokhylla som fyllts med korgar & luckor. Mamma har lovat sy gardin & draperi att ha under sängen (den är högre än en vanlig & tanken är att gömma alla traktorer, stora bilar & grsklippare där) i djungeltyget jag köpte på Åhlens för ett tag sen. Det kommer bli finfint :-)
Faktiskt sover Colin middag i sin nya säng just nu.

Caspian ståtar fortfarande med massor av koppor, även om de flesta är torra nu. Han hade feber fram till i tisdags, en hel vecka alltså, och nattsömnen påverkades en hel del. Onsdag & torsdag natt sov han 11 timmar utan att knysta, TACK för det :-)

I veckan har vi tyvärr tvingats ta bort en av våra katter. Fina Dizza trivdes inte i vår stimmiga familj & hade kissat på massa ställen i huset under flera års tid. Nånstans var vi tvungna att bestämma oss, innan sängar & andra dyra möbler blev förstörda.
Det känns verkligen inte bra & jag har gråtit otaliga gånger denna veckan men vi kände inte att det fanns någon annan lösning.
Det känns helt overkligt att inte min whiskas-kisse ska komma & kela & kurra i sängen på kvällen, aldrig mer.
Jag tror uppriktigt att vi inte kunnat göra på nåt annat sätt men det är ändå jobbigt.
Dax att gråta en skvätt.

1 kommentar:

kusse sa...

Men, bäddsoffan?! Får jag sova sova med Colin i hans säng då när jag kommer nästa gång? :)
Jag vill se bilder på rummet! O på hundmagen :)