måndag 9 april 2012

Hunderi hundera.

Snart vankas det valpar här på Mon. Leia är planerad till 27 april (Colins födelsedag, mycket lämpligt) & nu börjar hon bli rejält rund. Hon är ju inte så stor från början så det märks väl när magen blir bredare.
Håll nu tummarna att valpningen går smidigt & att alla valpar & Leia får må bra.

Påskdagen & annandag påsk har jag varit på kurs för att bli ringsekreterare. Det innebär att jag så småningom kan jobba på hundutställningar, med att se till att de hundar domaren vill titta på finns i ringen & med att skriva kritiklappar åt domaren.
Kursen var 10 timmar igår + några timmar hemma med läxor & genomgång av det vi lärt oss & idag var det 6 timmar på plats i Lenhovda där kursen hölls. På e m idag var det dax för prov.
En frågedel som kan ge max 36 poäng, man måste ha minst 30 för att bli godkänd, och en resultatlista som ska fyllas i efter en lista med hundar & dess resultat på en utställning.
Resultatlistan gick bra & jag hade 35 rätt av 36 möjliga :-D
Riktigt skönt att det gick bra. Nu väntar elev - och aspiranttjänstgöring innan jag blir auktoriserad ringsekreterare. Hoppas vara klar i slutet av sommaren så jag kan jobba självständigt sen :-)

2 kommentarer:

Linda sa...

Vi håller tummarna att allt går bra med Leias dräktighet och kommande valpning! Kul också med ringsekreterarutbildningen! :-)

Linda sa...

Vi håller tummarna att allt går bra med Leias dräktighet och kommande valpning! Kul också med ringsekreterarutbildningen! :-)