fredag 14 september 2012

Hoppla hoppla

Nu har det gått så där lång tid sen jag bloggade, igen. Jag vet uppriktigt sagt inte vart tiden tar vägen. Här är den inte i alla fall.
Hur som helst.
Förra helgen var vi i Helsingborg. Åkte neråt när Fredde kom från jobbet & stannade i Karlskrona för att hälsa på hos en av valparna från Leias kull. Lille Balder (som vi kallade Bärgarn) bor med en jättegullig familj & det var kul att träffa dem allihop.
Vi blev såklart kvar där längre än vi tänkte och var inte vid hotellet förrän strax innan midnatt.
Lördag morgon åt vi en snabb frukost innan det bar av till Sofiero slottspark på hundutställning. Fredde ställde Alliz & jag hade min tredje & sista aspiranttjänstgöring. Jag blev godkänd & får nu jobba som ringsekreterare! Det var jätteskönt att bli klar & nu gäller det att jaga så man får börja jobba :-)
Söndagen hade vi kalas för mig, jag fyllde i onsdags men denna helgen jobbar jag så det fick bli i förväg.
Jag fick en massagedyna, massa fina blommor, pengar & ett kort som berättigar till en kostnadsfri vistelse i Spanien av mina föräldrar :-)
Spanien ja, det är bara 9 dagar till vi åker. Ska bli superhärligt & samtidigt börjar jag gråta när jag tänker på att inte träffa Caspian på så länge. Ja Fredde också men saknaden av en vuxen kan nog inte liknas vid att sakna sitt barn.
Se där ja, nu rinner tårarna igen.

Inga kommentarer: