fredag 14 september 2012

Right here, right now.

Idag har jag äntligen utnyttjat presentkorten jag fick när jag fyllde 34, dvs för över ett år sen. Det blev lite akut eftersom de går ut nu i september. Jag började med fotvård så nu kanske jag vågar ha öppna skor på semestern. Sen blev det massage av rygg & nacke & det behövs verkligen.
När jag ligger på massagebänken med huvudet "i hålet" och tittar ner i golvet slår det mig att jag inte UPPSKATTAR tillräckligt att just då få egentid & bli omhändertagen. I huvudet far tankarna på att Aragons mage är paj igen ("Hoppas han inte bajar i min bil"), på barnen ("vad ska vi äta i kväll?") & på semestern (" Inte länge kvar nu. Lämna Caspian...") och tårarna tränger sig på. VARFÖR kan jag inte bara njuta av nuet, och inte tänka & planera allt samtidigt?
Allt måste ju inte bestämmas just då. Inget alls förresten.
Men min hjärna pausar inte, den går runt och runt och runt...

Inga kommentarer: